June 18, 2010

welcome, welcome, welcome!!!


Assalamualaikum…

Cuma nak kongsi apa yang aku buat hari selasa semalam. Emm.. first time adik aku, Muaz menjejakkan kaki ke Bumi Kenyalang ni. Naik flight macam rasa nak pekak telinga. Kesian dia. Datang sorang2 sebab tiket flight dah terlalu mahal. Sekarang musim orang “sakit poket”, jadi terpaksalah ummi ngan ayah lepaskan dia sorang2.

Dengan bantuan Wan dan Deva as a driver, dapat la juga adikku itu selesaikan urusan pendaftaran dia untuk program asasi kt UNIMAS ni. Fara yang jadi peneman aku semalam pon banyak membantu. Thanks juga pada abg Hafiz sebab sudi jadi saksi untuk isi segala macam jenis borang dia tu. Sampai lenguh tangan nak isi.

Belum2 lagi dia dah komplen tentang cuaca yang panas. Baru hari first dia dah dapat rasa perbezaan antara Sarawak dan semenanjung. Nasib la kan. Dapat juga dia mengelilingi satu UNIMAS nie. Terkilan aku tak dapat tengok keadaan bilik dia. Sebab kolej lelaki tu kawasan larangan bagi pelajar pempuan. Kalau dia datang time minggu orientasi aritu boleh juga aku tengok. Tapi sampai saat aku tulis ni dia tak ade “bising2” pon. Maknanya ok la tu.

Ummi ngan ayah kat kampung risau sangat bila banyak hal yang tak selesai. Alhamdulillah semuanya dah dapat diselesaikan dengan baik. Dia pon dah mula attend kelas dan pastinya assignment dah mula menimbun!!!

Hope proses pembelajaran dia dipermudahkan.

Amin~~











No comments: