June 18, 2010

Aku budak mentah















Salam penuh takzim buat semua...

Semalam aku diminta oleh seseorang untuk mengajarnye membuat blog. Terkejut aku. Nak minta aku ajar wat blog ke? Aduyai..rasa macam kena panah petir pulak. Aku sendiri masih “hijau” dalam dunia blog. Macam mana pulak nak ajar orang? Setakat yang basic2 tu aku tahulah. Kalau nak wat design cantik2 aku belum pandai sangat. Pernah klik sana sini, last2 buruk jadinya. Siapa2 yang pernah follow blog aku dari awal dulu, dia pasti tahu. Carca merba blog nie aku kerjakan.

Nak tolak permintaan dia semalam, tak sampai hati pulak. Nak setuju, berbelah bagi pulak. Susahnya nak wat keputusan walaupon hal yang sekecil kuman. So, aku nyatakan persetujuan je semalam tu. Terlalu mengharap sampai aku tak sanggup nak hampakan permintaan dia.

Dia kata blog tu nanti sekadar digunakan untuk upload gambar2. Maklumlah photographer…baru balik dari “menembak” pengantin je, orang dah tanye bila nak upload gambar. Peluh pon tak hilang lagi.

Hope aku masih punya kesempatan untuk bantu dia terjun dalam dunia blog nie. Takut2 aku pun dihambat waktu sebagai pelajar yang tak memungkinkan aku duduk berjam2 di hadapan laptop semata2 kerana blog!!!

Apa pun, aku hulurkan bantuan yang tak seberapa dengan niat mencari reda ALLAH. Moga dengan amalku yang sebesar zarah nie boleh menjadi saham bagiku di akhirat sana. Tiada apa yang aku harapkan melainkan menggembirakan hatinya dan mencari mawaddah ALLAH.

Ilmu yang ada untuk dikongsi, bukan untuk disimpan sendiri. Ilmu jika diberi akan makin bertambah. Aku lupa kat mana aku pernah terbaca kata2 tu. Tak mengapa, aku akan berkongsi apa yang aku tahu. Kedekut ilmu bukan sifatku.

Apa pon, aku harap bantuanku nanti boleh melebarkan sayapnya dalam bidang photographer yang diminatinya sejak kecil. Kegembiraanmu kegembiraanku jua. Balasannya tidak ku tagih. Cukuplah aku sekadar dapat melihat senyuman kejayaannya di sebalik rutin hidupnya yang sentiasa sibuk.

Kepada dirinya, aku ucapkan selamat berblog~~

No comments: