January 31, 2011

Dia dah solat !!!


Assalamualaikum dan salam ukhwah..

Semalam aku rasa macam nak pengsan. Terkebil2 memandang dia. Aliran darah bagai nak terhenti. Syukur denyut nadi masih ade.


Housemate tercinta solat!!! Dah masuk dua semester aku serumah ngan dia. Nie la first time aku nampak dia solat. Gembiranya hati aku hanya ALLAH yang tahu. Ye la kan, selama nie aku rasa hidup dalam keadaan berdosa sebab tak mampu nak tegur dia. Lemahnya IMAN aku..isk3, ampuni aku YA ALLAH..


Nak tahu ape aku buat? Aku tampal nota besar2 kat dinding bilik aku. Nota tentang Nabi Muhammad S.A.W kata bahawa jika meninggalkan solat kita akan memasuki sempadan kafir. Tu pon puas aku cari ilham nak tegur dia. Takut salah tegur nanti lain pulak jadinya. Serve internet siang malam sejak semester lepas. Baca blog2 Islamik. Syukur ALLAH membantu.


Bukan senang nak berubah ke arah kebaikan. Even tak cukup lagi 5 waktu sehari semalam, perubahannya cukup membuat aku mengucap syukur tak putus2 ke hadrat-NYA.


Semoga dia terus istiqamah.

Semoga ALLAH membimbing langkahnya.

AMIN..






No comments: