June 16, 2011

PETUA AWET MUDA 9S


Assalamualaikum dan salam ukhwah...Cik Anis kembali dengan petua..petua bukan sebarang petua..jom tengok..

Ø Sentiasa berwudhuk…sebaik2 make-up adalah sentuhan air wudhuk..

Ø Senyum selalu..tapi jangan senyum tak bertempat..nanti orang tengok pon pelik. Senyum itu SEDEKAH.

Ø Sangka baik dengan semua orang.

Ø Selesaikan masalah bukan lari dari masalah

Ø Silaturrahmi yang baik dengan semua orang, jangan mencari musuh kerana seorang musuh itu sudah cukup ramai.

Ø Senda gurau biar berpada..ditakuti menyakiti hati orang lain.

Ø Selawat ke atas Nabi 3 kali sebelum tido..tiup kat tapak tangan dan sapukan ke wajah dan seluruh tubuh.

Ø Selalu la minum air Roselle..sape2 yang tak tahu Roselle tu ape, sila la surf sendiri kt internet..sebab tu la orang slalu tanye Cik Anis “awak sekolah darjah berape?” adeh, sabar je la…

Ø Sabar bila selalu diuji, dikutuk, dibuli etc..sabar kan sebahagian dari IMAN..


wassalam..

8 comments:

azim_3110 said...

huhu..suka air roselle... (^^)

anis seri said...

sme la..kak anis slalu wt sendiri je coz ade tanam pokok roselle kt umah.. :)

azim_3110 said...

oyeke??bestnye...nak skit!

anis seri said...

klu dekat, leh je kak anis bg..x susah pon nk wt sndri..lg bagus, x de pengawet mcm yg kilang wt...

azim_3110 said...

post jee.. :p

anis seri said...

nak ke? adess..kak anis baru blk umah smlm..buah blom ade la.. :P

KeTaM_BaTu said...

amalkan 9S... petua yang menarik. ^^

anis seri said...

tq.. :)