February 18, 2011

Angpow itu aku punya!!!

Assalamualaikum dan salam ukhwah..

Malam semalam last day untuk Tahun Baru Cina. Ingatkan malas nak attend sambutan CNY Bunga Raya College (BRC) tu sebab tak sihat sangat. Tapi kalau duduk kat bilik pon susah nak study sebab bising dek sambutan CNY tu.

Yang best aku dapat angpow..ha3..seringgit je dalam dia..tapi kira aku ade “ong” la malam tadi coz ade ramai penduduk BRC cuma dapat kertas je.

Ha3 tu pon nak kecoh ek. Dapat kertas pon ok gak sebab ade tulisan camnie..

Yang penting memang hepi dapat tengok tarian singa walaupon tak best sangat macam sambutan CNY sebelum nie.


Ada gak acara makan “yee sang”. Tak dapat aku nak ambik gambar sebab ramai sangat orang. Gambar kat bawah nie pon aku search kt Google. Tq la ye pak cik Google. he3. Dah tu kena makan guna chopstick pulak. Kalau aku nak makan guna chopstick confirm tak dapat nak makan langsung.


Ada persembahan gasing cina. Tapi time perform guna lagu KOREA!!! Aiyoooo, sudah silap ka?


Pertandingan menggunting kertas dan kaligrafi pon meriah..ade sorang peserta tu menggigil2. Kesian pulak aku tengok. Tapi cantik hasil kaligrafi dia.

ni la dia peserta yang menggigil nervous sangat2 tu.



Sebahagian hasil2 kaligrafi yang dah siap


Pertandingan karaoke pon ade tapi tak dapat sambutan langsung. Kesian.


Dan bebola uli yang sedap..

Last masa pengumuman pemenang2 tu aku tak tengok. Janji angpow dah dapat. Ish, kecoh betol kan?

Ape pon best sebab akhirnya dapat limau dan angpow!!!

Wassalam ~

No comments: