May 29, 2010

mendaki tangga usia...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Assalamualaikum & salam hormat pembuka bicara.

Hari ini 29 mei 2010 genap umurku 22 tahun. Kalau ikut calendar Islam, tak cukup lagi 22 tahun. Ha3 tak nak mengaku tua la tu. 22 tahun yang lalu juga ummi bersabung nyawa melahirkan aku ke dunia. Tak dapat aku bayangkan keadaan ummi ketika itu. Tentu sakitnya hanya YANG MAHA AGUNG je mengetahui. Dan tentunya ayah tak lupa tangggungjawabnya mengazankan dan mengiqamatkan ke telingaku. Dari situ lah segalanya bermula. Aku belajar dari kosong sehingga tahu mengenai keadaan sekeliling. Aku belajar baik dan buruk, halal haram, dosa pahala serta syurga dan neraka.

Malam tadi Nazuan belanja makan nasi ayam penyet. Wah, best. Favourite tu. dapat naik keta Nissan Latina lagi. Lain kali belanja lagi ye Wan. Bila dah jadi jutawan nanti bole la belanja makan kat hotel pulak. Ha3. Seronok makan ramai2. Thanks a lot ye Wan. Semoga ALLAH melimpahkan rezeki yang banyak kat Wan pasnie..amin~~ semoga ukhwah yang terjalin akan sentiasa mekar dan tak kan layu ditelan waktu.

Hari nie pulak keluar ngan kawan2. Kak ma, sue, ila, ain ngan Yin. Sebenarnya keluar nak g beli barang2 je. Tak sangka diorg sambut birthday skali. Aku, kak ma ngan sue. Kira celebrate 3 org skaligus. Terharu sangat. Terima kasih sahabat2ku atas kek vanilla yang lazat berkrim tu. Siap ada lilin lagi. Tak pernah sambut birthday tiup lilin sebenarnya. Tu yang rasa lain je tadi. Hu3. Tak ada perkataan yang boleh diungkap untuk menyatakan rasa terharu dan sebak di dada ku tadi.

Dalam suka ada duka. Hari nie tak sihat lagi. Rasa macam nak kembali demam pon ade. Padahal kena hujan sket je. Macam biasa yang aku selalu kata, sakit tu penghapus dosa. Tu maksud hadith. So, redha je la. Tak pernah ku pandang remeh atas ujian-MU.

Aku tak tahu apa kebaikan dan sumbangan aku selama hidup 22 tahun nie. Mungkin banyak khilaf dan dosa yang belum terampun. Maafkan anakmu, wahai ummi & ayah. Maafkan akak, wahai abg dan adik2ku tersayang. Maafkan anis, wahai my future husband. Maafkan aku wahai sahabat2ku andai sepanjang hidupku ini banyak hati2 kalian telah terluka. Aku hanyalah insan biasa yang masih mencari erti hidup. Kadang kala tanpa sedar aku tergelincir. Syukur TUHAN masih sudi menghulurkan tangan-NYA memaut aku dari terjatuh.

YA RAHMAN, semoga KAU merahmati usiaku. Terima kasih atas nikamt-MU yang tak pernah padam selama aku bergelar khalifah dan hamba di atas bumi yang fana ini. Semoga aku tak tersasar dari landasan-MU. Nikmat-MU tak kan terhitung dan tak akan terbanding dengan selautan emas permata.


No comments: